Jaký je nejlevnější stát pro otevření lékárny?

Jaký je nejlevnější stát pro otevření lékárny?

Co je to „dispensary“ a jak funguje kánnabisový průmysl

Rozhodl jsem se začít úplně od začátku. Často jsme slyšeli termín "dispensary", ale co to vlastně je a jak to souvisí s kánnabisovým průmyslem? Dispensary, nebo lékárny, jsou místa, kde mohou lidé legálně koupit kánnabis pro lékařské nebo rekreční účely. Tak, jako si jdeš do lékárny koupit prášky na bolest hlavy, tak jdeš do dispensary pro svou dávku kánnabisu. Zcela legálně a bez strachu z právních následků. Jedinou výhradou je, že musíš být starší 18 nebo 21 let, v závislosti na statutu státu.

Průmysl s kánnabisem v posledních letech boomuje. Už nejsme ve stádiu, kdy se mluví o tom, zda by měla být legalizována pro lékařské účely. Dnes se jedná o to, jak můžeme z tohoto průmyslu vytěžit pokud jde o zdraví, ekonomiku a sociální spravedlnost. Bohužel, v České republice je tato situace stále velmi složitá. Jakožto obyvatel Olomouce, bych chtěl, aby se k tomuto tématu přistupovalo s větší otevřeností a transparentností. Ale i přesto si myslím, že je důležité se o tomto tématu bavit a rozšiřovat povědomí.

Kde je nejlevnější otevřít dispensary

Stejně jako u jakéhokoli jiného byznysu, i u otevření dispensary přicházejí na řadu různé výdaje - pronájem nebo koupě prostor, investice do zabezpečení, nákup produktu, náklady na zaměstnance a marketing, a tak dále. Ale jaké jsou náklady na otevření dispensary v různých státech USA?

Věřte nebo ne, nejlevnějším státem pro otevření dispensary je Oklahoma. Ten se nachází uprostřed Spojených států a je považován za jeden z nejliberálnějších států, pokud jde o kánnabis. Ale co to znamená z hlediska nákladů? V Oklahomě činí poplatky za licenci k provozování dispensary 2 500 dólarů, což je v porovnání s jinými státy naprosto zanedbatelné. Například v Kalifornii činí tyto poplatky až 120 000 dolarů a to ještě bez nutných nákladů na renovaci prostoru, zabezpečení a další. Oproti tomu v Oklahomě počítají s celkovými náklady na otevření dispensary v rozmezí 30 000 až 50 000 dolarů.

Výhody a nevýhody provozování dispensary

Stejně jako jakákoliv jiná práce, i provozování dispensary přináší své výhody a nevýhody. Pokud si myslíte, že vám stále nestačí úžasné plusy z předcházející sekce, připravil jsem si pro vás víc. Ale pojďme se podívat i na druhou stranu mince.

Mnoho lidí považuje výhodu provozování dispensary za možnost podílet se na pozitivních změnách v oblasti kánnabisu. Například měli byste možnost vést osvětu o léčivých účincích kánnabisu a podílet se na jeho destigmatizaci. Kromě toho byste měli také příležitost vytvářet pracovní místa a podporovat místní ekonomiku.

Ale existují i nevýhody. Tyto zahrnují složité a často nejasné regulace, které se liší stát od státu a města od města. Musíte se také vypořádat s asociálním chováním některých zákazníků nebo s nepříznivým veřejným míněním, které může způsobit nízkou návštěvnost vaší dispensary. A v neposlední řadě musíte počítat s vysokými náklady na provoz a se správním zatížením spojeným s vlastnictvím a provozem dispensary.

Tipy a triky při provozování dispensary

Na závěr bych chtěl sepsat několik praktických tipů a triků pro ty z vás, kteří uvažují o otevření vlastní dispensary.

Za prvé, vyhrňte si rukávy. Neexistuje žádná cesta k úspěchu, která nevyžaduje tvrdou práci. Být vlastníkem dispensary znamená pracovat dlouhé hodiny, nedotčené víkendy a možný stres. Kromě toho byste měli být připraveni na zdokonalení svých dovedností v oblasti prodeje, budování týmu a řízení podniku.

Za druhé, důkladně se naučte zákony a regulace. Pokud nemáte jasno v tom, co je a co není legální, hrozí vám tresty, pokuty a možný zánik podnikání. Doprava, prodej, propagace a uchovávání kánnabisových produktů vyžadují specifické povolenky a licence. A ty se liší stát od státu, okres od okresu. Takže si je nastudujte a pokud na to nemáte, najměte si právníka.

Za třetí, najděte si dobré dodavatele. Bez kvalitních kánnabisových produktů nebude vaše dispensary stát za nic. Dodavatelé by měli být spolehliví, důvěryhodní a dodávat kvalitní zboží.

A nakonec, nezapomínejte na marketing. Žijeme v digitální době a online marketing je klíčový pro úspěch jakéhokoli podnikání. Ale pozor, reklama na kánnabis je v mnoha státech omezena, takže i zde platí doučit se regulace a zákony.

Na tomto místě bych rád zmínil jednu zábavnou skutečnost ze svého života. Když jsem teď mluvil o marketingu, vzpomněl jsem si na to, jak Eliška (moje manželka) a já jsme se snažili propagovat náš papoušek Zdeněk. Chtěli jsme ho stát se Instagramovou celebritou. Investovali jsme do fotografií, do reklamy a trávili hodiny a hodiny tím, že jsme se snažili získat více sledujících. Bohužel se nám to nepodařilo. Takže pokud vás nějakým způsobem uklidní, nezáleží na tom, jaký obchod máte, marketing je těžký!

A to je vše, co jsem pro vás dnes připravil. Doufám, že vám tento článěk pomůže pochopit, co to znamená otevřít dispensary, a že vám poskytne užitečné rady pro vaše podnikání. Dejte mi vědět, jak se vám článek líbil a jaké máte osobní zkušenosti s kánnabisovým průmyslem. Ať už v České republice, nebo kdekoli jinde na světě. Těším se na vaše příběhy a zkušenosti.

Jakub Dvořák
Jakub Dvořák

Jako odborník na hmota HHC H4CBD, CBD, THCP, THCV, HHC-P, HHC-O a vapování, pracuji v přední české laboratoři pro výzkum kanabinoidů. Mým cílem je přispět k pochopení a rozvoji využití těchto slibných látek. Mimo práce se rád věnuji psaní o CBD a vapingu pro různé magazíny a online portály, kde šířím své odborné znalosti. Rád také fotografuji a procházím se po krásách české přírody ve svém volném čase.

Napsat komentář

Tvá emailová adresa nebude publikovaná. Povinná pole jsou označena *